עולם קידום האתרים התפתח באופן משמעותי מאוד בעשור החולף, לא מעט בזכות ההבנה כי מדובר בתהליך המגלם בחובו פוטנציאל אדיר גם מבחינת החשיפה של בעלי עסקים אבל גם מבחינת יצירה של נוכחות ברשת. בשביל לקדם את האתר באופן הטוב ביותר, נדרש להכיר את מושגי היסוד של התחום הזה. בין אם אתם מקדמים את האתר באופן עצמאי או רוצים לשכור את שירותיה של חברה, להלן חמשיה מושגים בסיסיים שאותם חשוב להכיר. מוכנים? בואו נתחיל.
ניהול מוניטין
מושג מרכזי בעולם קידום האתרים הוא ניהול מוניטין. למעשה, כל עסק או מותג שרוצה לשמור על המוניטין שלו ברשת האינטרנט נדרש לעבור הליך של ניהול מוניטין בשביל להעלות את התוצאות החיוביות במנוע החיפוש, במקום תגובות שליליות שעשויות לפגוע באופן משמעותי בתהליך הקידום. תהליך של ניהול מוניטין מבוסס בין היתר על כתיבה של מאמרים וטורים באתרים חיצוניים לצד פעולות נוספות, כאשר המטרה היא לשפר את התדמית החיובית, לבנות מותג סמכותי ועם נוכחות איתנה ברשת האינטרנט לצד יצירה של איזון בין ביקורות שליליות לבין ביקורת חיובית.
Responsiveness
התאמה של האתר למובייל היא קריטית, ועל כן מדובר במושג אותו צריך להכיר בתחום של קידום אתרים. מאחר ונכון להיום מרבית הצרכנים והגולשים מבצעים את הרכישות דרך המכשיר הנייד ולא דרך המחשב או הטאבלט, חשוב להתאים את האתר כך שהוא יפתח בצורה מהירה אבל גם יספק לגולש חווית גלישה נעימה אשר תגדיל את הסיכויים להשארת פרטים או אפילו ביצוע רכישה של מוצר/שירות.
יחס המרה
יחס המרה הוא מושג המתייחס לכמות הגולשים שנכנסו לאתר נשארו בו ועשו את הפעולה הרצויה – בין אם מדובר ברכישה של מוצר, השאירו פרטים, יצרו קשר ועוד. ככל שיחס ההמרה גבוה יותר, כך הדירוג של האתר עולה במנוע החיפוש של גוגל. בדיקה של יחס ההמרה הוא קריטי לטובת קידום מוצלח הלוקח בחשבון בין היתר את יחס ההמרה ומבצע שינויים בהתאם לצורך, כחלק מהבנה כי ככל שיחס ההמרה יהיה גבוה יותר.
חקר מילות מפתח
חלק מהותי בתהליך של קידום אתרים כולל שילוב של מילות מפתח. מילות או ביטויי מפתח נבחרים בהתאם לנפח החיפוש היומי, שבועי וחודשי והוא מתעדכן בכל עת, כאשר השאיפה היא להטמיע את מילות/ביטויי המפתח במאמרים חיצוניים ופנימיים שיובילו לכניסה גבוהה יותר של גולשים. מדובר בתהליך המתבצע בצורה מבוקרת כאשר ישנם לא מעט כלים בהם ניתן להשתמש לטובת ביצוע המחקר.
מפת חום
בשביל לשפר את הביצועים של האתר, מקדמי אתרים נעזרים במפת חום שהיא למעשה צג גרפי המציג את הצדדים החלשים לצד החזקים של האתר. נוסף לכך, באמצעות מפת גוף ניתן לבצע מעקב אחר התנועה של הגולשים ומכאן להסיק מסקנות לשיפור, כל זאת מתוך מטרה להסיק מסקנות וליישם אותן בשביל להוביל לקידום מוצלח המבוסס על ניתוח של מפת החום.
לסיכום
חמשת המושגים אותם הצגנו לכם כאן במאמר מייצגים רק במקצת תחום מרתק המשלב פעולות רבות שנועדו להוביל את האתר לראש תוצאות החיפוש של גוגל. צריך להבין כי גוגל עצמה מבצעת שינויים רבים בתחום של קידום אתרים אורגני, מתוך מטרה להוביל ליצירה של הלימה בין הצרכים של הגולשים לבין האתרים. על כן, חשוב תמיד להיות עם אצבע על הדופק ואף ליצור קשר עם חברה מקצועית המתמחה בתחום כמו למשל ריגו מרקטינג, כחלק מהבנה כי עבודה עם חברה מקצועית ומובילה בתחומה היא זו שתניב גם תוצאות בשטח עם הגעה לתוצאות הראשונות של מנוע החיפוש הגדול בעולם – גוגל.