05/03/2024 07:39

במיוחד לחברות רכב: מהי המערכת לניהול ליסינג של תפנית?

עולם הרכב הוא עולם שימושי מאוד אך גם מורכב למדי. כשם שבעלות על רכב פרטי כרוכה בעיסוק בלא מעט פרטים, כך גם בכל הנוגע להשכרת רכב. אם כי המורכבות, היא יותר בצד של החברה שמשכירה (וזה חלק מהיתרון ללקוח – שהדברים יהיו עבורו פשוטים יותר). אז אם אתם חברת רכב, האתגר הוא מבחינתכם, כיצד לנהל פעילות זו באופן יעיל אך גם נוח עבורכם? הכירו את מערכת ניהול הליסינג של תפנית.

רכיב המפתח החיוני שדרוש לכם

תשתיות מחשוב בסיסיות, כגון חומרה ומערכות הפעלה, יש לכל עסק ממוצע. אך בין זה לבין ניהול ממוחשב יעיל של פעילותו, דרוש עוד רכיב ביניים קריטי – התוכנה שתנהל את הפעילות בפועל. מעשית, מדובר לרוב על אוסף תוכנות שונות. עם זאת, ישנו היגיון בהתמקדות בתוכנה מרכזית אחת, גדולה אך יעילה. תוכנה זו תטפל לפני הכול, בתהליכים העיקריים שלכם כעסק – תהליכי הליבה. עבור חברות רכב בתחום הליסינג, זה אומר מערכת לניהול ליסינג. באמצעות פתרון זה, מתקבל מענה מקצועי ויעיל במיוחד, לכל תהליכי העבודה. כמו כן, ישנה תמיד האפשרות לבצע התאמות אישיות מסוגים שונים, ככל שתהיינה דרושות לכם. בסופו של דבר, תתקבל מערכת שתאפשר לתהליכי העבודה שלכם להתנהל בזריזות, בקלות מרבית ובאופן אמין ככל הניתן. ללא כפילויות מידע, דברים שנופלים בין הכיסאות, באגים וכדומה. דברים אלה הם כמובן משמעותיים מאוד ואפילו קריטיים, להצלחת העסק ולמוניטין שלו. כשם שאת הרכבים שאתם משכירים אתם רוצים לשמור במצב תקין ויעיל כל הזמן, כך גם לגבי מערכות המידע שלכם.

 

 

כיצד תפנית מספקת לכך מענה

תפנית היא מערכת ERP, אשר כוללת "מודולים" שימושיים למטרה זו, בהם מודולים עבור

  • השכרת רכב – ניהול פעילויות המכירות, ההזמנות והגשת הצעות מחיר. אם זה רכב בליסינג מימוני או רכב בליסינג תפעולי. ניהול חוזי השכרה, כולל פרטי המשכיר, הפיקדון, הרכב, מסירה, החזרה, החלפה ותוספות.
  • ניהול עסקאות – מודול זה, מסייע בניהול הגבייה השוטפת, העמלות סביב העסקה ופעולות כגון החלפת רכב או הוספת לווה.
  • ניהול לוגיסטיקה ושרשרת אספקה – ניהול כל הדרוש מבחינת לוגיסטיקה וציוד (רכבים ובכלל), כולל פעולות הרכש והיבוא, ניהול קטלוגים ועצי מוצר, ניהול המלאי ועוד.
  • ניהול צי הרכב – ניהול מאגר הרכבים שאתם משכירים, על פני כל הסניפים שלכם. רישום וניהול ק”מ, ניהול תוכנית הטיפולים לכל רכב, רישום עבירות תנועה, ניהול מידע על נסיעות בכביש 6 ויכולות נוספות.
  • ניהול שירות – מודולי ניהול שירות וניהול מרכזי שירות.

עזרי ניהול כלליים

מעבר ליכולות נקודתיות אלה, תפנית מסייעת גם בכמה פעילויות "רוחביות" חשובות, כולל

  • ניהול פיננסי – רישום בספרים, הפקת מסמכי מקור ופעילויות נוספות. מודול אשר יסייע להתנהל כספית בעסק כולו, באופן יותר מחושב ויעיל.
  • ניהול קשרי לקוחות – מודול Customer Relationship Management שכלול בתפנית, הוא כלי עזר בעל חשיבות גדולה מאוד בפני עצמו. הוא דרוש כמובן גם עבור פעילויות השכרת הרכב בכלל, אך תרומתו היא תרומה מייעלת באופן רוחבי ומשמעותי. מודול ה-CRM יתרום למשל לשימור לקוחות ולהשגת לקוחות חדשים.
  • ארכיון דיגיטלי – כשם שתפנית תסייע לכם להתנהל באופן מיטבי עם הפעילות הקיימת, היא מסייעת גם לגבי פעילות ש"התיישנה". מידע על לקוחות עבר ועסקאות ליסינג שנגמרו, תוכלו לשמור בקלות בארכיון, כך שהוא יהיה זמין לאחזור מהיר ונוח בעתיד. הכל תוך קישור קל, ל"ישויות" המתאימות במערכת (כגון לקוח, הזמנה או רכב ספציפי).

לסיכום

תפנית היא תשובה מצוינת לאתגרי הניהול של חברות רכב. זו היא בהחלט מערכת שכדאי לחברות כאלה להכיר היטב ולשקול לנסות.

עוד מאמרים בנושא

דברו איתנו על טכנולוגיה!

הפקת מימן בטכניון

נגישות